صادرات مستقیم مرمریت خاکستری ارسنجان

معدن مرمریت خاکستری ارسنجان واقع در ۲۰ کیلوتری جنوب شرقی شهرستان ارسنجان در استان فارس قرار دارد وبه علت دسترس پذیری مناسب و نزدیکی به اتوبان شیراز به اصفهان وشیراز به بندر عباس پروسه انتقال وجابجایی سنگ خام از معدن به سمت اصفهان وتهران وهم چنین اسکله های شهید رجایی بندرعباس جهت ارسال به کشورهای خارجی را بسیار راحت و آسان کرده است.هم چنین فراوری بسیار بالای سنگ مرمریت ارسنجان بصورت اسلب بوک مچ و فور مچ با استفاده از فن اوری روز دنیا و به کاربردن رزین اپوکسی و توری جایگاه ویژه ای در بازار داخلی و صادراتی تصاحب کرده است.
معدن مرمریت ارسنجان دارای ذخیره بسیار قابل توجهی است ولی با توجه به آیین نامه سازمان صنایع ومعادن استخراج سالیانه بیش از ۲۰۰ هزاز تن مجاز نیست.
امروزه با توجه به رشد روزافزون صنعت طراحی دکوراسیون داخلی معماران و مهندسین عمران توجه ویژه ای به استفاده از سنگ مرمریت خاکستری در مفروش کردن لابی منازل مسکونی دارند زیرا بسیار هم خوانی با کلیه لولزم منزل و مبلمان با هر طرح و رنگی دارد.سنگ مرمریت خاکستری ارسنجان برای پله و راه پله نیز استفاده دارد.اخیرا مجتمع های تجاری اداری و حتی بیمارستان های مدرن اهمیت بسیاری به مفروش کردن لابی ها و راهروهای خود دارند زیرا انتقال حس رضایت به مشتری و ارباب رجوع در اولویت قرار دارد.
در سالهای اخیر کشورهای جنوب شرق آسیا از جمله چین فیلیپین اندونزی ومالزی و ژاپن به شدت در حال ساخت وساز و بازسازی ساختمان های غول پیکر خود میباشند و بسیار به سنگ های تولید شده در ایران علاقه مند هستند لذا پیشنهاد ما به تاجران و صادرکنندگان و هم چنین تولید کنندگان توانمند سنگ مرمریت خاکستری ارسنجان است.زیرا سنگی متفاوت هم از لحاظ ظرافت هم از لحاظ استحکام میباشد.

سنگ مرمریت در لاتین بنام MARBLEشناخته میشود.نوعی سنگ کربناتی دگرگونی که از تبلور مجدد که در اثر فشار و حرارت در دوره متافورت دارای بافت بلوری مشخصی است که عمدتا از کلسیت و دولومیت یا ترکیبی از ان دو شکل میگیرد.
تفاوت ظاهری ان با تراورتن که بشود از روی ظاهر تشخیص داد اگر به پشت سنگ نگاه کنیم متوجه میشویم
که مرمریت بر خلاف تراورتن دارای خلل و فرج نمیشود و بصورت رگه هایی در ان ظاهر میشود.
مرمریت سنگی دگرگون شده است که با تبلور مجدد سنگ آهک به وجود می آید، بدین گونه که به مرور زمان و تحت فشار و حرارت، بافت و ساخت سنگ آهک دگرگون شده، مجددا تبلور یافته و یک کلسیت بزرگ، زبر و رگه دار را به وجود می آورد.
در ایران معادن بسیار زیادی شناسایی شده و در حال بهره برداری میباشند. البته قطعا معادن فراوانی هم از سنگ مرمریت در کشور عزیزمان ایران وجود دارد که در حال حاضر شناسایی نشده و یا اگر شناسایی هم شده باشند مورد بهره برداری قرار نگرفته اند. سنگ مرمریت در طیف های رنگی وسیعی در کشور ایران تولید و فرآوری میشود .

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما